torsdag, november 22, 2007

Aloe vera juice

Jag gick omkring på prix och upptäckte att dom börjat sälja massor med Aloe vera produkter, bland annat aloe vera juice. Jag införskaffade mig juicen och tog min första dos idag. Jag kan lägga till att den smakade bättre än vad jag förväntat mig, men fortfarande inte så värst gott. Den ska finnas i olika smaker, i mina trakter har jag dock endast funnit aloe vera smaken.

Hittills har jag sett den på prix och på hälsokost. Billigast på prix! (1 liter)


"Aloe Vera Juice balanserar den naturliga tarmfloran och ökar välbefinnandet. 99,4 % ren, stabliserad bladgel från ekologiskt odlad Aloe Vera Barbadensis."

Inte tillräckligt lockande?
Aloe vera innehåller en enorm blandning av vitaminer, mineraler och saker jag inte kan uttala. Dessutom verkar den vara bra för lite allt möjligt, till exempel huden, håret och ämnesomsättningen. Det sägs även att aloe vera motverkar rynkor, mjäll och att frostskador ska kunna bli bättre.

Så vad är haken?
Jo den är dyr. En liter går på en sådär 150:-. Jag kan tänka mig att en flaska räcker i ungefär en månad (rekommenderat dagligt intag är 40-60ml) Det sägs också att man i början av användning kan få mer acne, men det är tillfälligt och på grund av att kroppen rensas. Efter det juicen dock motverkar acne..

Jag får helt enkelt komma med en uppdatering senare om hur det hela har gått.



Vill du läsa mer? -> http://www.mauritasaloevera.com/Aloe-Vera-Juice.htm


Lat och hellre beställer hem juicen?
-> http://www.vitaminvaruhuset.e-butik.se/shop/?artnr=5089&gclid=CLWy46as8Y8CFRMXQgodWgboLw

Inga kommentarer: