måndag, november 19, 2007

Årets första julinlägg från mig

http://www.time55.com/sv/nedrakning/?y=2008&m=jan&d=18&h=9&mi=0&t=18-t55-5e55r&yn=Tigerpaw&c=bu&mc=no

Sådärja. Nu slipper jag tappa bort den.

Eftersom att Engen inte tänkte skriva nåt julinlägg ikväll, så tar jag på mig det uppdraget.

Idag har jag julpyntat och det är dags att börja tänka på julklappar. Mamma kommer att bli lättast att köpa till, pappa sådär halvlätt medan Joel blir den svåra.

Vad behövs för att skapa julkänsla? Pynt är ju givet, lite glitter, julgranskulor, nån röd lampa (hög mysfaktor då julen är ganska röd), och nån skål som man sedan fyller med julgodis. Man bör även ha laddat upp med en julskiva som man låter spelas i bakgrunden. Vad har jag glömt kanske ni undrar.. Jo, apelsinerna med svarta prickar på! Dom är viktiga, en dag ska jag ta reda på vad dom svarta prickarna heter och vad dom egentligen är för något. Nejlikor? Vem vet, prickarna doftar iaf jul.

Julgodis, vad är det? Allt kan kanske vara julgodis, men måsten är ju Aladdin/paradisasken, knäck, pepparkakor. Och ja, det är dom måsten som jag ser.

Vad ska ätas på julafton? Vad du vill! Varför inte sushi? Det skulle vara modernt. För min del blir det väl dock det vanliga. Köttbullar, lax och allt det där andra som jag inte lägger märke till.

Vi borde göra julen enkel. Stressen förstör så lätt allt. Den 23e ska man ha stressat klart, och bara ta det lugnt. Börja städa och handla i tid! Jag menar, se på mig, mitt rum är redan nu pyntat och städat! (kommer självklart lyckas stöka ner igen, men har man gjort det en gång är det ganska lätt att hålla efter)

Ja, nu känns det bra. God jul allesammans!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Si, nejlikor heter dom! 8 )

Minja sa...

Thank you ^^