onsdag, juli 09, 2008

Jag är snuvig. Jag tycker inte om snuva det minsta.

Dåliga saker med snuva:
-snuvan försvinner inte
-det går inte att sova som en normal människa med snuva
-att snörvla låter äckligt
-att snyta sig låter äckligt
-snuva låter äckligt
-man blir röd om näsan om man snyter sig
-jag blir yr i huvudet, skyller på snuvan
-inget smakar så gott som det borde, snuvan förstör smaken
-snuvan är dryg och jobbig och rinner
-blä snuva, blä

Idag ska jag baka bröd. Det kommer bli ett så kallat "stort bröd med fetaost- och tomatfyllning". Jag tror det kommer bli ett alldeles finfint bröd. Soltorkade tomater, ekologisk kravmärkt fetaost. Ja det blir gott. Bröd nummer två blir Focaccia (pronounced [foˈkatːʃa] foe-CAT-cha) Istället för äckliga svarta oliver tänker jag slänga på paprika, det är en lösning jag tror på. Dessutom kommer brödet innehålla rödlök och cocktailtomater. Om jag känner mig själv rätt kan det komma att slängas på lite ost också..

Ja.. This shall be my day.

2 kommentarer:

Adam sa...

So .... WAS yesterday your day? =)
Och hur blev brödet? (jag är iofs ett fan av oliver och har det och timjan på när jag bakar)

/Foo-catcher

Minja sa...

I think it was :) det är väldigt trevligt att baka, tiden bara flyger iväg. Men idag blir det nog inget sånt.

Oliver är inte min kopp te :( Nu dricker jag kaffe. Men brödet blev bra, det finns fortfarande lite kvar här, så om du skyndar dig kanske du hinner hit för att äta upp det sista.