onsdag, november 12, 2008

Nu var det ett tag sen jag skrev.. Det känns bra att vara tillbaka. Life is good.

Igår tog jag körkort, kändes skönt att klara allt på första försöket. Idag körde jag för första gången utan att behöva sätta på en övningskörningsskylt. Maria var vänlig nog att låta mig köra när jag behövde skjuts. Det var lite läskigt, men det gick bra, så all is good. Jag har inte hunnit köra bil ensam ännu, men det kommer väl, en vacker dag.

Nu har jag nyss suttit och spanat in H&Ms nya kollektion från COMMES DES GAR
ÇONS. (jag vet inte varför jag skrev det i stora bokstäver..) Även tävlat lite. Jag måste väl erkänna att kläderna inte var sådär jätteintressanta, men det fanns väl ett eller två plagg som var trevliga.

Den 24/11, kl 1800 är det karriärkväll som gäller (i Valhall på Gävle Högskola). Det är unga aktiesparare och gävle con som arrangerar. Henrik Calander (Global product manager på Sandvik) och Johan Rutgersson (Marketing & sales manager på E-trade) kommer att vara där och prata karriär med alla oss som är sugna på att ta in olika tips och idéer. Jag tror det kommer bli en toppenkväll. Att det sen dessutom kommer att bjudas på fika, är bara en bonus. (alla som läser detta och är intresserade borde se till att dyka upp på karriärkvällen!)

Hm, ja vad kan jag mer berätta.. Imorgon ska jag tydligen på ett möte, klassen har valt mig till en av dom som sitter i programrådet (vad det nu innebär) vi ska tydligen snacka trivsel, öppet hus och julpynt. (And yes, jag ser fram emot det. Vi ska tydligen ta en hel dag åt att sitta och julpyssla tillsammans. JINGLE BELLS JINGLE BELLS) Vi ska dessutom åka iväg på Saco-mässan i Älvsjö nästa fredag. Något vi först inte skulle få enligt våran rektor, men med tryck från oss elever och lärare gick det vägen. (Antar att han först trodde att ingen ville åka)

Nu får det räcka. Jag känner för att ta en promenad.. Kanske, det ser ut att vara lite kallt ute.



1 kommentar:

Adam sa...

Kallt är det minsann ute, men värmer att bloggen är uppe igen! Och jo - ta du dina promenader, det biter så skönt i kinden när det är nån minusgrad - man blir helt vaken.

Ledsen att fräckt behöva tacka nej till din karriärkväll i Gävle som jag så fint blev inbjuden till - men min karriär i Oslo behöver mig på kontoret då :/